Hybrid Playground

Outdoor interactive game
Custom sensors, custom software, mobile devices
2008

Produced by Lalalab, Intermediae Matadero Madrid and Hangar Barcelona.
Concept idea: Clara Boj and Diego Díaz
First version programming: Diego Díaz and Martin Nadal
Hardware development: Diego Díaz and Hangar Barcelona medialab team.
Illustration: Clara Boj
[eng]

Hybrid Playground transforms kids playgrounds into interactive game scenarios. A network of wireless sensors transforms the playground game elements into physical interfaces to control videogames that are shown in mobile devices (pda). Data of kids movements playing in the swings, the slide, the seesay, etc..are registered by the sensors and a custom software transforms this data in actions for control the digital game: walk, jump, run, turn, beat, etc…

Hybrid Playground combines physical and digital interaction to create open air game experiences by mising digital game strategies with street game dynamics, verbal and corporal comunication and team playing.

Since first development Hybrid Playground has gone through a extensive process of experimentation and development. We have had the chance to play and test the system with hundreds of kids from different countries and a wide range of ages. With their valuable feedback we have developed different prototypes, including technical and methodological improvements.

At present time we are developing a new version for mobile phones with two main goals: we are working to make a more complete game experience and we want to provide the tools to facilitate that users (kids, their parents and educators) could easily design and develop their own Hybrid Games to play at the playground.

More info at:

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[esp]

Hybrid Playground transforma los parques infantiles en escenarios para el juego digital interactivo. Mediante una red de sensores inalámbricos transformamos los elementos de juego del parque infantil en interfaces físicas que nos permiten controlar los videojuegos que se muestran en unos dispositivos móviles (pda). A través de los sensores capturamos datos de los movimientos que los niños realizan en el columpio, al tirarse por el tobogán, al balancearse en el caballito, etc..y los transformamos en las acciones que controlan el videojuego: saltar, correr, girar, golpear, etc..

El sistema Hybrid Playground combina interacción física y digital para crear experiencias de juego al aire libre en las que las dinámicas propias de los videojuegos digitales se combinan con las estrategias de juego en la calle, la comunicación verbal y corporal y el juego en grupo.

Desde el inicio, Hybrid Playground ha pasado por diferentes fases de experimentación y desarrollo en las que hemos tenido la oportunidad de jugar con niños y niñas de diferentes países y edades. A partir de estos talleres y sesiones de juego hemos desarrollado diferentes prototipos que incorporan mejoras técnicas y estratégicas relativas a las dinámicas del juego.

Actualmente estamos trabajando en una nueva versión para teléfonos móviles con dos objetivos principales: que la experiencia en el parque sea más fluida y dinámica y que los usuarios puedan desarrollar sus propios videojuegos híbridos para ser jugados en el parque.

Más información en:

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.Mov

.Img

Hybrid Playground at Ciutadella Parc, La Mercé, Barcelona, 2012

Hybrid Playground at Bolit, Girona, 2010

Hybrid Playground at PAM10, Reus, 2010

Hybrid Playground at Techformance, Murcia, 2009

Hybrid Playground at La Laboral Centro de Arte y Creación Industrial, Gijón, 2009

Hybrid Playground at amber08, Estambul

Hybrid Playground at Ars Electrónica Festival, 2008

Hybrid Playground at Legazpi, Intermediae, Madrid, 2008

.Group Exhibit

  • Mercé Arts al Carrer, 2012.
  • Create your world, Ars Electrónica Festival 11, 2011.
  • Paisatge?, comisariada por Rosa Pera, Bolit La Rambla, 2010.
  • Techformance, Arco 09, Stand Región de Murcia, 2009.
  • Amber 08 Festival, 2008.
  • A new economy, Ars Electrónica Festival, Linz, 2008.
  • .Residencies & Workshops

  • Hybrid Playground Hó Play 2010, Certamen internacional de videojuegos independientes, Alhondiga, 2010.
  • Hybrid Playground, PAM, Cal Masó, 2010.
  • Hybrid Playground WIP 09, 2009.
  • Taller Hybrid Playground Valdemoro, 2009.
  • Hybrid Playground en Mobilefest09, Mis, Museo de la imagen y el sonido, Sao Paulo, 2009.
  • Hangar, residencia de creación, 2009.
  • Hybrid Playground, La Laboral Centro de Arte y Creación Industrial, 2009.
  • Hybrid Playground, Festival Techformance, 2009.
  • Utopias, residencia artística, Intermediae Matadero, 2007.
  • .Lectures & Presentations

  • Intersections Between Media Art, Video Games and Product Design, Arts & Design Research Incubator Dialogues Series, 2016.
  • Games on public space: Hybrid Play, Conference at School of Software and Microelectronics., 2014.
  • Hybrid Playground, Mupai, 2010.
  • Hybrid Playground Valdemoro, 2009.
  • Hybrid Playground, I-fest, Bussiness Inspiration Festival, 2008.
  • I-enter, Jornadas sobre entretenimiento digital interactivo, UAB, 2008.
  • .Grants & Awards

  • Imagine Express, Premio reto Audi, 2015.
  • .Bibliography

  • Juguetes, parques y guarderías infantiles incorporan la tecnología, Bosco, R ; Caldana, S, en sección Ciberpais, El Pais, 22 de mayo de 2008.
  • Origin, Ars Electrónica 2011, Hatje Cantz, Austria, 2011, ISBN: 978-3-7757-3180-5.
  • Interpasif persona Amber 08, Estambul, 2008.
  • Hybrid Playground: integración de herramientas y estrategias de los videojuegos en los parques infantiles, Boj, C.; Díaz, D. , en Locative media y práctica artística: exploraciones sobre el terreno [nodo en línea]. Artnodes . N.º 8. UOC, 2008.
  • Hybrid Playground, Boj, C.; Díaz, D., Diseño de la Ciudad, 2008.